Tuesday, November 18, 2008

Turundus depressiooniajal: mis saab meie brändist?

Majanduslangus. Müügid on langenud ja langevad veelgi. Kõik seni toiminud turundusvõtted ja meetodid justkui ei tööta enam. Ettevõtete juhtkondades valitseb paanika ja eelarved on surve all.

Kulurida „turundus“ tundub olevat esimene mille peale kärpeid tehes pilk pidama jääb. „Milleks meile turundus, kui keegi niikuinii midagi ei osta ja meie bränd on ju piisavalt tugev ning ei vaja majanduslanguse ajal toetust”. Sellised arusaamad on ekslikud ja vildakad.

Ärgitan ettevõtjaid mõtteviisile, et majanduslangus võib eraldada terad sõkaldest, luua uusi võimalusi ja parandada kaubamärgi turupositsiooni. Täna on suurepärane aeg investeerida brändi tuntusesse, et siis mõne aasta pärast, uuel tõusulainel tulu lõigata.

Käes on aeg, kus hea imagokampaania teiste sarnaste vähesuse tõttu jõuliselt eristub.Nutikas ja meelt lahutav imagoreklaam tungib tohutust müügisõnumite rägastikust läbi ja jääb silma.

Kaitseingel ei saa Tartusse liiklusavariid ära hoidma minna sest tal on vahetus läbi. "Kulla inimene, ma olen 12 tundi järjest töötanud, noh! Johhaidii! Mul on oma elu ka!" ütleb ta ja teatab, et enne homset ei jõua ta kuhugi. Ja alles siis järgneb sõnum mis ütleb, et vaja oma asjad ikka konkreetses kindlustusseltsis kindlustada, soodne olevat kah. Oluliselt parem lähenemine kui, et lihtsalt öelda, et meil on nüüd kõik kindlustustooted miinus 70%.

Inimesed vajavad raskel ajal turvatunnet ja meelelahutust rohkem kui headel aegadel. Imagokampaania pakub seda neile öeldes „kõik ei ole veel kadunud, ei olegi jäänud ainult paanika“.

On äärmiselt lühinägelik talitada nii nagu teevad teie imagoreklaami- ja meediakulusid kärpivad konkurendid. Tark raha liigub sinna, kus on võimalus tagasihoidlikumatelt konkurentidelt turuosa haarata, kasvatades teie brändi kohalolu ja nähtavust.

Kõige selle ilmekaks näiteks on 1999 aasta krahh. Kes siis reklaamikulutusi ei kärpinud vaid tegid korralikku turundust on täna turul tegijad. Parim näide A Le Coq.

Karmidel aegadel on turundus karmide ja enesekindlate tegijate mängulava.Kõik turunduses tehtavad liigutused mõjutavad brändi tervist, kärped paistavad siin kõige rohkem silma ja toovad kõige vähem kasu.

Brändid on nagu taimed, kes vajavad väetist, valgust ja kastmist ka kõige raskematel aegadel, vastasel juhul nad lihtsalt närbuvad. Unarusse jäetud brändid leiavad end väga kehvalt stardipositsioonilt hetkel, mil majandusmootor taas tuurid üles võtab.

PS. Heade imagokampaania näidetena tulevad viimasest ajast meelde Mati Leib ja Sampo Panga pangavahetuskuu ning Ergo Kindlustuse kaitseinglid.














Tänud: Triin Parts, Indrek Poolak


No comments: