Wednesday, November 19, 2008

Millised on head veebibännerid?

Täna tuleb jõuliselt nuputada, kuidas oma kliendid veebist kätte saada - kõik nad on ju seal, meelt lahutades, suheldes ja infot tarbides - ja turundusraha lausa voolab veebi.

Kui lisaks bänneri näitamisele on eesmärk ka sellelt klikke saada tuleks silmas pidada mõningaid märksõnu:

Hea bänner

  • inimestele meeldib kaasa rääkida, hääletada, hinnata
  • toimib kui infot käsitletakse sisuna
  • keelud on põnevad, kõik, mis keelatud on huvitav
  • mõõdukas ja maitsekas seksikus töötab
  • nipid töötavad „pead klikkima, et teada saada, mis juhtub“
  • pildid töötavad, eriti vahelduvad
  • info minimaalsus ja vähesus tekitab huvi, sest inimene on loomult uudishimulik.
  • lihtsus töötab
  • sihtrupi kõnetamine, mõjutamine õige boonusega (nt. auhinnaks sülearvuti)
  • soodne hind/hea toode (reiiufirmade puhul eriti)

Halb bänner

  • liiga palju kaadreid, liiga pikalt hoitakse tähelepanu
  • halb kujundus (liiga palju loetamatut teksti)
  • liiga palju infot, konkreetne fookus puudub
  • kogu info antakse korraga kätte
  • sihtgrupile vale toode (Ekspress.ee ja SMS laen) või sõnum (Ekspress.ee ja lastekas)

Kokkuvõttes kehtib hea CTR'iga bänneri tegemisel reegel: "Less is More" (vähem on rohkem).

Koostatud Ekspress.ee's avaldatud bännerite statistika põhjal

Tänud: Merle Raie, Paap Seppet, Katy Becsy, Lea Treial ja Triin Parts




No comments: